Kassan mobilanpassar webben

IT2012-09-18

Försäkringskassan har öppnat en ny mobilanpassad webbplats för dem som använder mobil för sina ärenden.

Varje år har Försäkringskassan tio miljoner besökare på sin webbplats, Av dem använder en miljon mobilen för att nå myndigheten. För att göra det enklare för mobilanvändarna har kassan mobilanpassat sin webbplats.

Den nya mobilwebben är en miniversion av den ordinarie webbplatsen, skriver Försäkingskassan i ett pressmeddelande. Den innefattar den mest efterfrågade informationen för privatpersoner och ska därmed vara lättare att nå. I november lanseras myndigheten en app för Mina sidor, för att göra den individanpassade tjänsten Mina Sidor tillgänglig från mobilen.

”Vi vill göra det lättare för våra kunder. Det ska vara lätt att förstå vad man behöver göra och kunna göra det oavsett var man befinner sig”, säger Gunilla Dyrhage, chef för Försäkringskassans självbetjäning, i pressmeddelandet.

Detta är en nyhetsartikel. Publikts nyhetsrapportering ska vara saklig och korrekt. Tidningen har en fri och självständig ställning gentemot sin ägare, Fackförbundet ST, och utformas enligt journalistiska principer samt enligt spelreglerna för press, radio och TV.

Typ
Vet du mer om det ämne som artikeln handlar om, eller om du har tips till redaktionen i något annat ämne, kan du lämna ditt tips här. Du kan också skicka ett mejl till redaktionen.
Om du anser att artikeln innehåller fel, beskriv här vad dessa fel består i. Du kan också skicka ett mejl till redaktionen.

Om du vill debattera det ämne artikeln handlar om, kan du skicka in en debattartikel till Publikt för publicering under vinjetten Debatt. Publikt publicerar inte anonyma debattinlägg, du måste därför alltid ange ditt namn och dina kontaktuppgifter. Redaktionen förbehåller sig rätten att korta och redigera insända debattartiklar. Skicka ditt inlägg som ett Worddokument på mejl till redaktionen.

Innehållet i detta fält är privat och kommer inte att visas offentligt.
CAPTCHA