Prisas för god service

PPM2004-02-16

Premiepensionsmyndigheten har fått pris för kunnig, trevlig och professionell telefonservice.

Priset delas ut av undersökningsföretaget Q Survey och gäller bästa kundservice i klassen Bank och försäkring.

Bedömningen av de nominerade företagen/myndigheterna gjordes med hjälp av en enkät där kunder tillfrågades om tillgänglighet och bemötande samt om de fått tydliga och korrekta svar.

– Vi har en bra utbildning i grunden, både om pensionssystemet och om bemötande i telefon, berättar Tomas L´Estrade som arbetar på PPMs kundservice i Söderhamn. Och de flesta här har varit med sedan starten för fyra år sedan och kan sin sak.

Han varnar dock för att det kan bli viss kötid när kuverten i bjärt orange med information om pensionen skickas ut från den 16 februari.

Detta är en nyhetsartikel. Publikts nyhetsrapportering ska vara saklig och korrekt. Tidningen har en fri och självständig ställning gentemot sin ägare, Fackförbundet ST, och utformas enligt journalistiska principer samt enligt spelreglerna för press, radio och TV.

Typ
Vet du mer om det ämne som artikeln handlar om, eller om du har tips till redaktionen i något annat ämne, kan du lämna ditt tips här. Du kan också skicka ett mejl till redaktionen.
Om du anser att artikeln innehåller fel, beskriv här vad dessa fel består i. Du kan också skicka ett mejl till redaktionen.

Om du vill debattera det ämne artikeln handlar om, kan du skicka in en debattartikel till Publikt för publicering under vinjetten Debatt. Publikt publicerar inte anonyma debattinlägg, du måste därför alltid ange ditt namn och dina kontaktuppgifter. Redaktionen förbehåller sig rätten att korta och redigera insända debattartiklar. Skicka ditt inlägg som ett Worddokument på mejl till redaktionen.

Innehållet i detta fält är privat och kommer inte att visas offentligt.
CAPTCHA