ST satsar pengar på tv-serie för unga

ST2005-10-18

ST är ett av sex fackförbund som står bakom URs satsning på tv-serien Karriär. Åtta avsnitt i SVT ska vägleda karriärsugna. Målgruppen är unga vuxna mellan 18 och 30 år.

Första avsnittet av Karriär sänds klockan 22.15 den 30 oktober i SVT1 och handlar om ”Konsten att få jobbet”. Här får man råd om hur man skriver CV, förbereder sig inför anställningsintervju och löneförhandlingar.

Programledare för serien är komikern David Batra. Karriär har gjorts av produktionsbolaget Jarowski med hjälp av en referensgrupp, där ST och andra finansiärer deltagit.

Kommande avsnitt rubriceras ”Anställd eller egen”, ”Arbetsplatsen – ditt andra hem”, ”Chefen”, ”Succé eller fiasko” och ”Varför arbeta?”.

ST har satsat 330 000 kronor på serien. Övriga finansiärer är HTF, Sif, SKTF, Finansförbundet och Nutek.

Detta är en nyhetsartikel. Publikts nyhetsrapportering ska vara saklig och korrekt. Tidningen har en fri och självständig ställning gentemot sin ägare, Fackförbundet ST, och utformas enligt journalistiska principer samt enligt spelreglerna för press, radio och TV.

Typ
Vet du mer om det ämne som artikeln handlar om, eller om du har tips till redaktionen i något annat ämne, kan du lämna ditt tips här. Du kan också skicka ett mejl till redaktionen.
Om du anser att artikeln innehåller fel, beskriv här vad dessa fel består i. Du kan också skicka ett mejl till redaktionen.

Om du vill debattera det ämne artikeln handlar om, kan du skicka in en debattartikel till Publikt för publicering under vinjetten Debatt. Publikt publicerar inte anonyma debattinlägg, du måste därför alltid ange ditt namn och dina kontaktuppgifter. Redaktionen förbehåller sig rätten att korta och redigera insända debattartiklar. Skicka ditt inlägg som ett Worddokument på mejl till redaktionen.

Innehållet i detta fält är privat och kommer inte att visas offentligt.
CAPTCHA