Många missnöjda med SJ

SJ2012-12-10

En majoritet av SJs kunder är missnöjda. Det är fjärde året i rad som SJ hamnar på låga nivåer när det gäller kundnöjdhet i Svensk Kvalitetsindex, uppger Ekot.

Ryanair och SJ ligger i botten när kunderna får säga sitt om transportbolagens kvalitet. Det visar en undersökning från Svenskt Kvalitetsindex, som bygger på 2415 telefonintervjuer. Av SJs kunder uppger 60 procent att de är missnöjda med bolaget. Mest kritiska är de när det gäller punktlighet och prisvärdhet.

Dag Rosander, presschef på SJ, säger till Ekot att punktligheten blir bättre och bättre.

”Bland annat så utvecklar vi rutiner för våra depåer för att förbättra avgångspunktlighet och sedan jobbar vi med teknik i fordonen för att de ska bli driftsäkrare”, säger han till radion.

Detta är en nyhetsartikel. Publikts nyhetsrapportering ska vara saklig och korrekt. Tidningen har en fri och självständig ställning gentemot sin ägare, Fackförbundet ST, och utformas enligt journalistiska principer samt enligt spelreglerna för press, radio och TV.

ÄMNEN:

Kommunikationer
Typ
Vet du mer om det ämne som artikeln handlar om, eller om du har tips till redaktionen i något annat ämne, kan du lämna ditt tips här. Du kan också skicka ett mejl till redaktionen.
Om du anser att artikeln innehåller fel, beskriv här vad dessa fel består i. Du kan också skicka ett mejl till redaktionen.

Om du vill debattera det ämne artikeln handlar om, kan du skicka in en debattartikel till Publikt för publicering under vinjetten Debatt. Publikt publicerar inte anonyma debattinlägg, du måste därför alltid ange ditt namn och dina kontaktuppgifter. Redaktionen förbehåller sig rätten att korta och redigera insända debattartiklar. Skicka ditt inlägg som ett Worddokument på mejl till redaktionen.

Innehållet i detta fält är privat och kommer inte att visas offentligt.
CAPTCHA