Postens kundservice i Solna läggs ned

POSTEN2014-04-10
I tisdags informerades anställda vid Postens kundservice i Solna att enheten läggs ned. Omkring 70 anställda väntas bli uppsagda. ”Vissa är i chock”, säger Kristofer Björklund, ST inom Postnord.

På Posten i Solna arbetar ett sjuttiotal anställda med kundservice åt privatpersoner. Nu vill Posten flytta verksamheten till Västerås och dra ned på antalet anställda.

− Det är olika reaktioner, allt från gråt till viss glädje. Några som arbetat hårt i hela sitt liv kan eventuellt få avtalspension. Vissa är i chock. Och är man lite äldre men inte nära pension är det tufft, säger Kristofer Björklund vid ST inom Posten.

Nedläggningen är en del i den större omorganisation som Publikt skrivit om tidigare. Västerås beräknas ta över ansvaret från Solna 30 juni i år.

Detta är en nyhetsartikel. Publikts nyhetsrapportering ska vara saklig och korrekt. Tidningen har en fri och självständig ställning gentemot sin ägare, Fackförbundet ST, och utformas enligt journalistiska principer samt enligt spelreglerna för press, radio och TV.

Innehållet i detta fält är privat och kommer inte att visas offentligt.
Genom att trycka på "Skicka" godkänner jag att mitt inlägg kan publiceras på webben och i papperstidningen. Redaktionen förbehåller sig rätten att granska och redigera kommentarer på samma sätt som insändare. Publicering sker först sedan inlägget granskats. Detta sker normalt under kontorstid. Publikt publicerar inte inlägg som innehåller personangrepp. Inte heller publiceras inlägg som handlar om något annat än ämnet för artikeln.