Statskontoret gör enkät om e-tjänster

E-TJÄNSTER2005-09-07

Statskontoret försöker nu samla in olika erfarenheter från e-tjänster inom den offentliga sektorn. Samtidigt gör man en inventering av vilka e-tjänster som finns på nätet.

Syftet med Statskontorets webbaserade enkät är att samla exempel och erfarenheter och ta fram en modell för hur man skulle kunna bygga en erfarenhetsbank. Myndigheten vill att spridningen av olika erfarenheter ska bli effektivare mellan de aktörer som arbetar med e-tjänster.

En e-tjänst kan vara webbaserad, men också vara en blandning av media som till exempel telefoni, sms eller interaktiv tv. Användarna kan vara allmänheten i form av medborgare eller företagare, men det kan också vara tjänster mellan myndigheter och organisationer. Enkäten kan besvaras på www.statskontoret.se.

Detta är en nyhetsartikel. Publikts nyhetsrapportering ska vara saklig och korrekt. Tidningen har en fri och självständig ställning gentemot sin ägare, Fackförbundet ST, och utformas enligt journalistiska principer samt enligt spelreglerna för press, radio och TV.

ÄMNEN:

Arbetsmarknad
Typ
Vet du mer om det ämne som artikeln handlar om, eller om du har tips till redaktionen i något annat ämne, kan du lämna ditt tips här. Du kan också skicka ett mejl till redaktionen.
Om du anser att artikeln innehåller fel, beskriv här vad dessa fel består i. Du kan också skicka ett mejl till redaktionen.

Om du vill debattera det ämne artikeln handlar om, kan du skicka in en debattartikel till Publikt för publicering under vinjetten Debatt. Publikt publicerar inte anonyma debattinlägg, du måste därför alltid ange ditt namn och dina kontaktuppgifter. Redaktionen förbehåller sig rätten att korta och redigera insända debattartiklar. Skicka ditt inlägg som ett Worddokument på mejl till redaktionen.

Innehållet i detta fält är privat och kommer inte att visas offentligt.
CAPTCHA